zaterdag 15 februari 2014

CANVAS & CARBON

Zoals jullie kunnen zien, heb ik bruikbare tips gehad...er staat een watermerk in mijn foto´s...BEDANKT daarvoor!

In mijn vorige post heb ik jullie laten zien, dat de uitstekende hoek in de kamer de kleur Persian Grey van PTP heeft gekregen.
Ik heb er een tweede kleur bij gevonden, het is CANVAS van PTP geworden. Een mooie lichte kleur...iets naar het grijs/zand,  ik vind het mooi bij al dat grijs passen.
Klepbank heeft de kleur NERO van Carte Colori, muur erachter
is CANVAS van PTP. De kozijnen
krijgen dezelfde kleur als de muur.

Nieuw hoekje in de keuken, ik heb een grote
grijze pot bij de planken
gezet.



Een ander nieuw hoekje in de keuken.

Vorige week heb ik het tafelblad opnieuw in de Paste Wax gezet,
Het stond eerst in de witte Paste Wax, maar wilde toch meer een vergrijsd blad.
Het blad staat nu in de Carbon kleur.
Het past nu ook beter bij de tafelpoten, die in de Nero staan.
Voordat ik het gewenste resultaat had, ben ik er wel 4 keer overgegaan, dat is met Paste Wax géén probleem, wel de laagjes goed laten drogen, is de vorige laag nog te nat, dan haal je het er zo weer vanaf.
Zoals gewoonlijk is het in het echt donkerder.

De Franse vazen had ik al een keer behandeld met Paste Wax, de zuilen vond ik er teveel bij afsteken, die heb ik opnieuw geverfd, Canvas van PTP, en daarna heb ik de zuilen ook in de Paste Wax gezet, met wat extra aanzetten, zodat het meer op kalkverf lijkt.

De muur achter de zuilen wordt ook Persian Grey, het kozijn wordt Canvas, Zo ook de twee zijramen, maar daar in een volgende post meer over.


Ik wens iedereen een fijne week.
Liefs,
Inge.