zaterdag 31 januari 2015

GESLAAGDE COMBINATIE'S

Opeens was ik de kleur op mijn kast zat...ik vond de kleur te hard ten opzichte van de muur...en bovendien vond ik de lade´s niet mooi geverfd...destijds had ik te weinig verf, en dat bleef je op mijn kast zien...er zat kleurverschil in.
De prachtige foto´s van de trap van monica (moonhuis) hebben mij geïnspireerd om de kast ook de kleur Kokos van Carte Colori te geven. En wat ben ik blij met het resultaat, het is nu een veel zachter geheel geworden.
Het leek wel chocolade wat ik erop smeerde,
maar kalkverf droogt zo mooi op.


en dan het oude hangoortafeltje...ik beken...ik had er teveel paste wax opgezet...Het blad heb ik helemaal geschuurd, en daarna in de loogbeits oude eik gezet...de poten zijn van een andere houtsoort, dus ik zou nooit hetzelfde als het blad krijgen...dus heb ik de poten geverfd...ik had nu wel wat verf over van de kast, dus ook de poten staan in de kokos, en ook dit is een geslaagde combinatie.
Een paar weken geleden besloot ik om weer eens naar de kringloper te gaan, het was al weer een tijdje geleden...ik ging eigenlijk voor een houten vloerlamp...maar kwam met dit tinnen schaaltje thuis...ik heb staan twijfelen, wat moet ik er eigenlijk mee, weer terug gelegd, maar het bleef knagen...neem nou mee...och vooruit, voor die €5.00...en nu het zo bij mijn houten planken staat, heb ik er toch geen spijt van. En naar die houten vloerlamp...daar ben ik nog steeds naar op zoek.
Ook de houten kandelaar naam ik mee, die ik vervolgens
kaal schuurde, en in de loogbeits ´oude eik´ gezet heb.




ik heb ze gevonden hoor...de Kievitseitjes...voor al degene die de tip gaven om naar de A*ction te gaan, bedankt...in het tuincentrum zijn ze er nog steeds niet, wel paasartikelen, maar nog niet de eitjes.
de toefjes met besjes heb ik gemaakt van rozenbotteltakjes, die nu mooi verkleurt zijn, en mooi matchen met de eitjes.
Geslaagde combinatie

 Ik heb al mijn houten knoppen één nacht in een emmer met clhoor gelegd, ik wilde dat ze er nog verweerder uit gingen zien...daarna heb ik ze in de loogbeits gezet...samen met de kievitseitjes is dit ook een geslaagde combinatie.
Ik was al heel lang op zoek naar een linnen dekbedovertrek,
alleen van de prijs werd ik niet vrolijk,
dankzij een tip van een volgster
heb ik er een gevonden bij de H&M...het bed heb ik
onlangs in de CC krijtlak.. kleur LEEM... gezet.
De kreukels horen bij linnen.

tenslotte een kijkje in de serre, waar we nog volop bezig zijn, we hebben vandaag de vloer eruit gehaald...in onze bedrijfsruimte hebben we een lange bandschuurmachine staan...en daar hebben we de vloer op geschuurd...scheelt een hoop stof binnen.
Ik denk dat ik de vloer in de loogbeits ga zetten, want het is een eiken vloer, ik heb al een proefje gemaakt in oude eik...iemand nog tips?

Tot de volgende keer,
Inge