maandag 19 januari 2015

VAN ALLES EN NOG WAT...

Bij Nathalie (klik) van huis en haard heb ik een mega grote houten bak gekocht...de doorsnede is 69cm, ik wilde iets groots voor op de salontafel...nou ik heb iets groots hoor...maar hoe ga ik die houten bak decoreren...veel tips op Facebook gehad...en dit is het geworden...spagnum ballen, houten ballen, een krans van gedroogde takjes met toch hier en daar wat groen, en voorjaarsbolletjes, die ik vervolgens omwikkeld heb met stoer touw.


Ik ben nog steeds in de serre bezig, en ben alweer verandert van kleur...ik had de kleur beton in gedachten, maar dat viel tegen...het was me te kil...nu komt er op de muur Canvas van PTP...een mooie warme grijzige kleur...al het houtwerk wordt Persian Grey, ik heb zelfs het plafond ook in de Persian Grey gezet. De Franse vazen had ik al in de Gritti gezet, maar dat stond weer niet bij de nieuwe kleur op de muur...Persian Grey erover...en kijk wat er gebeurde...het werd zowaar kalkverf...niets meer aan doen.


Het Kerststuk heeft plaatsgemaakt voor deze krans...ik had er asperagustakken doorgevlochten, maar die zijn er al weer uit..ze vielen zo uit, alles lag weer vol met naaldjes, was blij dat ik er net vanaf was.
Hier zie je de nieuwe kleur Canvas op de muur...warm grijs...een mooie combinatie met de lijst die ik de kleur Persian Grey heb gegeven.
Dit houten bakje kocht ik bij Patricia (klik) van huize vizzini, ik heb het in de loogbeits gezet...verweerde eik...de takjes had ik over van de krans in de grote bak...ik wacht nog op kievitseitjes, die zijn er nog niet...toen ik ernaar vroeg in het tuincentrum, dachten ze die is gek...duurt nog ruim twee maanden voordat het pasen is..ja en.. zei ik...Kerst ligt toch ook al drie maanden van te voren in de winkels? Dus ik moet nog even geduld hebben, misschien over twee weken.

Mijn man heeft een nieuw tafelblad gemaakt...ik wilde een stoerder blad, en dat is gelukt.
ik had nog geen stoelen bij de tafel...ik vond dat zo moeilijk...want wat zet je bij een klepbank...en er was niet veel ruimte voor grotere stoelen, toen bedacht ik...waarom geen bankje, en dat heeft hij ook gemaakt..tsja...hij is tenslotte meubelmaker..hij zegt weleens, dat ik zijn grootste klant ben..hihi...

Op mijn nieuwe tafelblad staat ook een houten schaal met ballen en voorjaarsbolletjes, ik heb het blad en het bankje een greywash gegeven...er moet nog wel een bescherming over.

Dan nog een leuk nieuwtje,
Eind Maart komt Anneke Gambon voor een fotoshoot...leuk hé...voel me zeer vereerd.

Ben weer bijgekletst...
tot de volgende keer,
Inge