zondag 31 mei 2015

Een leuke dag en Kringloopvondsten

Onlangs ben ik naar de open huizen dag geweest bij Carola van Vliet en  Anja Otto...Prachtig was het allemaal...zat er ´s-avonds nog vol van. Ik heb ook kennis gemaakt met een aantal blogsters en volgers, zo leuk is dat...je kent elkaar wel, maar toch ook weer niet, best spannend allemaal...veel inspiratie opgedaan. Ik had al heel lang zin in de de liggende Dame, wel bekend bij iedereen denk ik...bij Carola heb ik haar gekocht...wat is ze mooi, en wat ligt ze mooi op mijn sidetable in de serre.

Bij Anja kocht ik deze kandelaar,
in mooi verweerde grijs tinten.

 In mijn vorige post vertelde ik, dat ik nog meer kringloopvondsten had. Ik vond ook zo´n glimmend houten bord. Afschuren was géén optie, want er kwam rood hout onderuit. Ik heb het bord eerst in de kalkverf CORNO gezet, en daarna een laagje kalkverf PIOMBO, na droging heb ik het hier en daar doorgeschuurd...leuk om twee kleuren door elkaar te zien....het kleurt mooi bij de betonnen schaal en het tafelblad.


Ik heb ook nog dit spiegeltje gevonden, dat zette ik ook in de CORNO en PIOMBO...ook doorgeschuurd, en daarna nog een dun laagje wasvernis bijna Zwart erover. Het spiegeltje hangt in de bijkeuken.
De salontafel is ook klaar, zoveel mooier geworden
dan met paste Wax. twee laagjes loogbeits
oude eik heb ik erop gezet.
Aankomende Dinsdag is het interview voor de WLS...Ons huis komt in editie nr. 5. Ben erg benieuwd welke foto´s er geplaatst gaan worden.

Carola en Anja bedankt voor jullie gastvrijheid...wat heb ik genoten van jullie mooie huizen.

Het gaat inmiddels weer beter met mijn been, bedankt voor jullie beterschap wensen.
Inge.