vrijdag 22 mei 2015

TAFELS EN VALSE THIJM


Van de week was ik even bij de kringloop, eindelijk hadden ze iets naar m´n zin...dit tafeltje...Ik heb het in een badje van ammonia gelegd...er zat wasbeits op, dus dat vloog eraf. daarna heb ik het in de loogbeits gezet...ik heb gekozen voor oude eik...dat is toch wel mijn favoriete kleur loogbeits.
ik heb nog meer leuke spulletjes gekocht, dat bewaar ik voor de volgende keer.
Ik heb nog een ornament gemaakt (rechts) en takjes valse Thijm
verwerkt in een klein berkenkransje

En een kransje gemaakt van valse Thijm. staat leuk
op een amuse plankje met windlichtje.



Ik wilde al heel lang een nieuw onderstel voor mijn eetkamertafel, mijn man heeft een nieuw onderstel gemaakt...hij doet dat zo even uit de losse pols...ik begreep er helemaal niets van, toen er één kant gezaagd was...komt goed zei hij...tja...het is al 40 jaar zijn vak, dus ik had er alle vertrouwen in.
En inderdaad het is goedgekomen, het blad had ik al.
Ik heb het wel helemaal een nieuwe wash gegeven.

Omdat ik nog steeds last heb van mijn been, kan ik nog niet echt grotere klussen doen. ideaal om de Paste Wax van mijn salontafel af te halen, want ik heb het een beetje gehad met Paste Wax. Ik had geen afbijt in huis...dus zo maar wat gepakt, schuurmiddel en een schuursponsje, en het vloog er nog af ook.
Daarna een beetje ammoniak voor de allerlaatste restjes Paste Wax...het eikenhout werd er trouwens ook nog iets grijzig van. Rechts is schoongemaakt.
Ik had nog loogbeits van het tafeltje, want zonder
iets erop vond ik het te geel. Er komt nog een
laagje loogbeits op. ik wil hem
nog donkerder.



Ik zie dat ik weer nieuwe volgers heb...leuk, wees welkom.
Voor iedereen een heel fijn Pinksterweekend.

Groetjes,
Inge