zaterdag 11 juni 2016

EEN GROENE POST.....

Wat gaat het toch snel in de tuin.
Alles groeit en bloeit erop los. Aan de zijkant van het huis hebben wij destijds een hele strook eikenblad Hortensia´s geplant, erachter een haag van klimop, en ervoor een Beukenhaag. Het wit van de bloemen steekt mooi af tegen de donkere klimop. Dit is het uitzicht vanuit de kamer...mooi toch...
Annabellen aan de voorkant van het huis

Zuilen van steigerhout bij de voordeur


Onze zoon werkt bij een hoveniersbedrijf
hij heeft heel onze tuin gesnoeid.

Vreemde bewoners in mijn tuin


Het valt me dit jaar op dat de rozen het uitzonderlijk goed doen, geen luis, geen opkrullend blad, en dat terwijl ik er eigenlijk helemaal niets aan gedaan heb. Geen mest gegeven...ook niet zo nauwkeurig gekeken met snoeien. En toch heb ik twee prachtige klimrozen met veel knop, glanzend blad, en mooie volle bloemen. Ze staan dicht bij het huis, dus ik kan er volop van genieten. Dit is de roos NEW DAWN.
Deze foto is van de week genomen, net klaar met snoeien, en alles al weer opgeruimd, vaak is het snoeien niet zo erg, maar het opruimen...ik heb dit keer met de bladblazer alles uit de tuin geblazen, gaat veel sneller...alleen daarna wel ramen zemen, maar dat is ook al weer gebeurt.
Dit terras is gesitueerd in de tuin, tussen de vlinderstruiken, en de groene beukenhagen...pal op het zuiden...af en toe té warm hoor. Maar achter in de tuin hebben we nog een schaduwterras.
Hortensia´s...Vlinderstruiken...Zonnehoeden...over een
paar weken is dit één bloemenzee.

Ik kan niet genoeg krijgen van mijn mooie rozen...ik hoop dat het van de week niet al te veel gaat regenen, want dan is het zo gedaan met de rozen.

Rechts bovenaan mijn blog, heb ik een Instagram pictogram geplaatst...door erop te klikken kom je op mijn Instagrampagina.

Ik wens jullie een fijne week toe.
Tot de volgende keer,
Inge