woensdag 29 juni 2016

TIJD VOOR ANDERE KLEUREN

Het begon met een mooi plaatje op Instagram. Marion van het mooie Instagram account stoerwonenenleven plaatste een foto van een houten vensterbank. Dat is een goed idee om mijn lelijke glimmende vensterbanken te verdoezelen dacht ik. De luiken die er toch af moesten, heb ik in de kalkverf gezet, de kleur is Gritti. Ook de deuren tussen de kamer en de serre hebben een nieuw laagje kalkverf gekregen. ook Gritti.
De kozijnen van licht naar donker geverfd.

en zo is het geworden, de kozijnen donker geverfd,
houten vensterbank, eerst loogbeits, daarna een
greywash.

En de luiken weer terug. knopjes en scharnieren dit keer
meegeverfd...is veel rustiger geworden.

 En toen dacht ik..wat doen we met de muren...de lange muur had de kleur Canvas en de rest Persian Grey...eigenlijk wilde ik wat anders en één kleur... ik vind donkere muren nog steeds heel mooi, maar ik wil toch weer naar iets lichter, Nu is Gritti ook niet heel licht, maar vergeleken bij mijn donkere muren is het voor mij een lichte kleur. Alle muren hebben de kleur Gritti gekregen, wel in de krijtverf...want tja...mijn man wil géén kalkverf op de muren. En al zeg ik het zelf...het is zo mooi geworden.



Géén kalkverf op de muren, maar wel op de kasten. Twee kasten die achter de bank staan heb ik in de kalkverf gezet, de kleur is Nero. Volgende post laat ik het helemaal zien, want het is nog niet helemaal af. Gritti en Nero is een hele mooie combinatie... Op het ene kastje staat een houten bak met een simpele rozenbotteltak. Meer heeft het niet nodig.
Mijn lijst weer van zolder gehaald, Nero gekalkt, en een krans aan opgehangen.


Dit kastje heeft ook een vers laagje kalkverf gehad...ik had het eerst in de kleur Piombo gezet, maar Piombo en ik zijn géén vrienden...de tweede keer dat ik het probeer, en weer is het een soort van legergroen, terwijl het bij andere op foto´s zo´n mooie kleur is...ik begrijp er niets van. Rembrandt kwam ik tegen toen ik mijn kastjes aan het opruimen was.
Andere decoratie op mijn hangoortafel

Er moet nog het één en ander gebeuren, maar ik heb nu al besloten dat alle donkere muren ... behalve die ene muur in de serre ...lichter worden. De keuken krijgt de kleur Corno, en onze slaapkamer ook Gritti. Al het houtwerk is al donker, dat blijft zo.

Tot de volgende keer,
Inge