maandag 26 september 2016

GRITTI EN MEER

Een paar posten terug schreef ik al, dat het tijd werd voor een andere kleur op de muur. Ben er nu bijna mee klaar, en dan heb ik bijna alle muren voorzien van een andere kleur...het is Gritti van Carte Colori geworden, wel krijtverf, want manlief wil nog steeds geen kalkverf op de muren. Het is een stukje lichter in huis, voorheen zat er Persian Grey op. Het bed van Blanc de Ivore heb ik de kleur Piombo gegeven. Hiervoor gebruik ik krijtlak...het is een mooie combinatie geworden.


Voor de keuken was de standaard kleur Gritti, zoals op de kleurenkaart toch te licht, dit is de Zuidkant, dus er komt heel veel licht binnen. Wat is het dan handig om dubbel recept te kunnen bestellen, je blijft dan in dezelfde kleur, maar een stukje donkerder. De deuren en de kozijnen hebben de kleur Persian Grey.
Het regaal en de sidetable hebben een nieuw grey
washje gehad, dit keer in de kleur Black Truffle

 In de keuken hebben we de luiken voor de ramen weggehaald, het was toch een beetje (veel) onhandig met de lampjes, er komt iets van linnen terug. Ik wilde al heel lang deze wandkandelaars, maar had er eigenlijk nooit een geschikte plaats voor, totdat dit stukje vrij kwam, en dan is twee toch leuker dan één. Ze hebben een paar weken buiten gelegen, voor een nog verweerder uiterlijk. De houten trog die eronder staat had ik al.
Doorkijkje keuken naar de woonkamer.

Ben nog steeds gek op deze kroonluchtertjes in de serre.


Hoewel het eigenlijk nog te vroeg is voor dadeltakken, de tweede zending droogt vaak mooier in, kon ik ze toch niet weerstaan, en heb er toch gekocht...staat zo lekker fris op het oude hout. De Annabellen net nog zichtbaar door het raam, hebben het goed gedaan deze Zomer, ze staan nog steeds stevig overeind, maar nu beginnen ze toch wel naar bruin te verkleuren.
Gezellig weer de kaarsjes aan.

Corokia plantjes in een oude houten bak in de serre.


Afgelopen Zaterdag ben ik naar de mooie zaak van Anja Otto geweest in Zevenhuizen en heb daar deze mooie toef gekocht.

Ik zet reageren weer uit op mijn blog...

Tot de volgende keer,
Inge