maandag 30 januari 2017

OPRUIMEN

 Ik ben aan het opruimen...het hele huis van boven naar beneden. Alle kasten, op zolder achter de schotten...alles ben ik aan het nakijken, en dan kom je weer spullen tegen, waarvan je denkt, o, ja... dat had ik ook nog.
Zoals dit oude Franse luik. ik heb het nieuw laagje kalkverf gegeven, en staat nu mooi in de kamer achter een krukje. dozen vol had ik weer, gisteren alles weer verkocht op een rommelmarkt.
Het nieuwe jaar is weer begonnen, kan nog wel hé... lezers van MY CHOICE het beste wensen voor komend jaar. Wij hebben fijne feestdagen gehad, We zijn een paar keer naar Breda geweest, want daar stond het glazen huis, zo gezellig is het dan. Als ik in Breda ben ga ik ook altijd naar De Toren Antiek, prachtige zaak , met mooie spullen. De zwarte windlichten van Dutz kreeg ik als Kerstcadeau, niet slecht toch?
Ik hou zo van deze kleuren

Sfeerplaatje Kastenkamer



De rieten mand kwam ook weer tevoorschijn tijdens
mijn opruimwoede, staat nu ook op
de kastenkamer, gevuld met plaids en
kussens.


Ik ben zo blij dat ik vorig jaar de stap genomen heb, om het allemaal wat lichter in huis te maken. Ook in de kamer ben ik flink aan het ruimen geweest, wil het absoluut niet meer te vol hebben, ik hou van de ruimte, en als er minder in huis staat, komen je overgebleven spullen veel mooier uit.
Collage van mijn mooiste spullen


in huis gebeurt er nu niet zoveel, want het is bijna naar ons zin. de badkamer is een project wat ik iedere keer uitstel, zie er zo tegenop, maar we gaan er toch aan beginnen, het ontwerp is klaar. we gaan met beton Ciré aan de gang. In de serre zijn we met een andere kast bezig, een tv. kast, zodat ik vanuit mijn favoriete hoekje tv. kan kijken.


Ik kwam ook spullen tegen, die ik niet weg wilde doen, maar die ik eigenlijk ook niet meer binnen wilde hebben, wat is het dan handig om verschillende tuintafels te hebben. De potten die op zolder stonden, en die ik zelf geroest heb, staan nu buiten, samen met de geroeste ballen en een mooi beeldje, wat nu mooi aan het verweren is.
Ook buiten zijn we aan het opruimen geweest, we hebben alle klimop hagen in onze tuin flink terug geknipt. Met de toppen van de klimop kun je leuk decoreren.


Tot de volgende keer.
Inge