zondag 27 augustus 2017

DE VAKANTIE IS WEER VOORBIJ.....


De vakantie zit er weer op, en wat heb ik een fijne week in Finland gehad. Heel veel gezien, genoten van het lekkere eten, en de o zo mooie natuur. En wat was ik blij om mijn pen vriendin en haar familie weer na al die jaren te zien. Zoals altijd gaat zo´n week dan ook veels te snel, en voordat ik het wist zat ik weer in het vliegtuig terug naar huis.

Ik hang niet graag iets aan de muur, ik ben altijd bang dat ik spijt krijg, en dan zit ik met gaten in de muur. Maar toen ik deze kandelaren voorbij zag komen op Instagram, wist ik het zeker, die mogen bij mij aan de muur hangen. ze zijn van Aura Peeperkorn en ontzettend mooi.
Ondertussen is de zolder helemaal klaar

zolder

 Voor de vakantie heb ik een oude eiken kast gekocht, die stond in de donker bruine wasbeits. Ik heb de kast schoongemaakt met causticsoda, (gootsteenontstopper) na droging van de kast heb ik hem weer licht opgeschuurd. Ben zeer tevreden over het resultaat, de kast is mooi grijs geworden. Op de kast staan een paar grijze schalen van Aura Peeperkorn. De kast staat trouwens boven, ik bewaar er mijn kussens en plaids in.

Toen ik de kast kocht, zag ik een oud onderstel van een tafeltje, het was best gammel en mijn man zei nog, wat moet ik daar nou weer van maken. Ik zag het plaatje al voor me, en zei komt goed, en het kwam goed. Mijn man heeft het onderstel opnieuw in elkaar gezet, en er een oud blad opgemaakt. De stoel en hoes heb ik gekocht bij de Ikea. Het is precies geworden zoals ik het voor ogen had.
Ben gek op de grijze schalen van Aura Peeperkorn,
Ze staan dan ook door het hele huis, zoals hier in de keuken.

 Er was een tijd dat ik zei, ik doe nooit mijn kroonluchters weg, en toch ben ik ze nu aan het vervangen. In de kamer zijn ze al weg, en in de keuken heb ik ze ook vervangen door twee van deze lampjes van Riverdale, staat beter bij de spullen die ik heb. We hadden eerst luikjes in de keuken, maar dat was zo onhandig met de lampen. de luikjes hebben we vervangen door een vouwgordijn. Zo kan het er weer wel een tijdje tegen.
Ze zijn er weer Rozenbotteltakken


Ik heb ook iets meer zwart toegevoegd in huis. De spiegels heb ik allemaal de zelfde kleur gegeven. Dit keer heb ik de matte muurverf van de karwei gebruikt. Moest ik eerst niets van vachtjes weten, nu kan ik niet meer zonder, je hebt gelijk sfeer. Op de voorgrond een windlichtcover van De Meidenmuts, ze zijn ontzettend leuk met de muntjes.

Bij de voordeur heb ik eens een keer bol chrysanten neer gezet. De Franse vazen heb ik een tijdje geleden behandeld met roestverf. Koop eigenlijk niet zo snel bol chrysanten, maar ik vond de combinatie van pot&plant wel leuk.

Tot de volgende keer weer,
Inge